Lamborghini

Ferruccio Lamborghini vergaarde zijn fortuin voornamelijk in de tractorenfabricage in Italië en Spanje.Hij was begin jaren zestig een bon vivant met een passie voor snelle wagens en bezat daarvan een aanzienlijke collectie. Lamborghini had onder andere een splinternieuwe Ferrari die in één jaar tijd viermaal terug naar de fabriek moest wegens gebreken. Toen Ferrucio de twintig jaar oudere   Ferrari Enzo hierover misnoegd aansprak (de twee woonden slechts veertig kilometer van elkaar) gaat het verhaal dat deze laatste hem neerbuigend afwimpelde met;"Ga je maar weer met je tractoren bezighouden en laat het bouwen van sportwagens over aan hen die er verstand van hebben"

Enzo Ferrari wist niet wat hem overkwam toen drie maanden later op de jaarlijkse autosalon van Genève van 1963 een prototype van een nieuwe supersportwagen de show stal: de Lamborghini 350 GTV, gesierd met een radiatorembleem van een aanvallende stier (het logo van de tractorenbouwer), die zich de komende veertig jaar fel zou weten te meten met het steigerende Ferrari-paard.

Ferruccio Lamborghini was geslaagd in een onwaarschijnlijke krachttoer: in minder dan drie maanden een team van ingenieurs, stylisten en carrosseriebouwers aan te werven in zijn tractorenbouwbedrijf met als enige opdracht: "Bouw mij een sportwagen die in elk opzicht superieur is aan Ferrari". Van meet af aan werd het nieuwe automerk een sensatie, met haar technologie die verder was (onafhankelijke ophanging, dwarsliggende middenmotor, aerodynamica...) dan die van de - eerder conservatieve - Ferrari's. Lamborghini richtte zich echter puur op de verkoop van straatmodellen aan particulieren en liet het racen aan anderen over. Hoewel Ferrari al ruim een halve eeuw de F1– en F2-klassementen zou blijven domineren zou het merk sinds 1964 wel degelijk onafgebroken de hete adem van Lamborghini in zijn nek blijven voelen, tijdens de jaren die daarop volgden.

De laatste decennia - nadat Ferruccio Lamborghini zijn bedrijf verkocht - vormde Lamborghini een onderdeel van verscheidene autofabrikanten, waaronder Chrysler en het Indonesische MegaTech (van Soeharto's zoon Tommy). In 1998 is het bedrijf in zijn geheel overgenomen door Audi. Sinds het bedrijf door deze Duitse Volkswagen-dochter werd overgenomen, steeg het aantal werknemers van 300 tot 450.

Lamborghini Aventador

1e klasse auto, snel, gestroomlijnd, en duur. 

 

Lamborhini Aventador J

Deze auto is het neefje van de Aventador. Maar alleen is hij een stuk sneller, dat komt omdat deze uitvoering geen dak airconditioning en navigatiesysteem heeft. Ferruccio Lamborghini angehäuft sein Vermögen in erster Linie in der Schlepperfertigung in Italien und Spanje.Hij Anfang der sechziger Jahre war ein Lebemann mit einer Leidenschaft für schnelle Autos und wurde durch eine beträchtliche Sammlung statt. Lamborghini hat sind ein ganz neues Ferrari innerhalb eines Jahres vier Mal in die Fabrik aufgrund von Defekten war. Wenn Ferruccio zwanzig Jahre älter Ferrari Enzo zu verärgerten Berufung (die beiden lebten nur 40 Meilen voneinander entfernt), geht die Geschichte, dass dieser ihn herablassend afwimpelde mit, "Geh wieder mit Ihrem Traktor beschäftigt und ließ es bauen Sportwagen zu ihnen , die Kenntnis davon haben "

Enzo Ferrari wusste nicht, was ihn getroffen, als drei Monate später auf der 1963 Jahres Genfer Automobilsalon ein Prototyp eines neuen Supersportwagen die Show gestohlen: die Lamborghini 350 GTV, mit einer Kühlerfigur eines Lade Stier (das Logo der Hersteller der Zugmaschine) geschmückt dass die nächsten 40 Jahre würden wissen zu heftig mit dem springenden Pferd Ferrari konkurrieren.

Ferruccio Lamborghini in einer unwahrscheinlichen Kunststück gelungen: in weniger als drei Monaten, ein Team von Ingenieuren, Designern und Karosseriebauer in seinem Traktor Baufirma, deren einziges Ziel ist zu gewinnen: ". Baue mir ein Sportwagen, der in jeder Hinsicht überlegen zu Ferrari ist" Von Anfang an wurde die neue Automarke ein Gefühl, mit seiner Technologie wurde weiter (Einzelradaufhängung, Quermittelmotor, der Aerodynamik ...) als die von der - eher konservativ - Ferraris. Lamborghini, aber konzentriert sich ausschließlich auf den Verkauf von Straßenbahnen für Einzelpersonen und verließ das Rennen zu anderen. Obwohl Ferrari seit mehr als einem halben Jahrhundert, würden die F1 und F2 Wertung weiterhin die Marke prägen seit 1964 wäre in der Tat bleiben ständig das Gefühl, den heißen Atem von Lamborghini in den Hals in den folgenden Jahren.

In den letzten Jahrzehnten - nach Ferruccio Lamborghini verkauft sein Unternehmen - Lamborghini war Teil der mehrere Autohersteller, darunter Chrysler und der indonesischen Megatech (Suhartos Sohn Tommy). 1998 von Audi übernahm die ganze Gesellschaft. Da das Unternehmen von der deutschen Volkswagen-Tochter erworben wurde, erhöhte sich die Mitarbeiterzahl von 300 bis 450.

Lamborghini Aventador

1. Klasse, PKW schnell, glatt, und teuer.



Lamborhini Aventador J

Dieses Auto ist der Neffe des Aventador. Aber nur, er ist viel schneller, das ist, weil diese Version hat kein Dach Klimaanlage und Navigationssystem. Aber eigentlich ist das Auto einfach schön

 
 
 
Bewerkingen ongedaan maken
 

aar eigenlijk wordt deze auto er alleen maar movan.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.